de Beursbabe

Door
0 , , , , Permalink

Omdat we niet kunnen ontkennen dat het merendeel van de autobeurs bezoekers toch nog steeds uit mannen bestaat, moet het vrouwen-gehalte wat opgehoogd worden. Dit doet men dan ook traditiegetrouw met het neerzetten van het fenomeen: de Beursbabes.

Beursbabes, promo-girls, grid-girls, umbrella-girls. Wat doet zo’n meisje nu eigenlijk?
Voornamelijk mooi wezen. ‘’Just smile and wave’’. Als een soort van extra accessoire staan ze naast de nieuwste modellen uitgestald. Als de potentiële kopers er maar niet vanuit gaan dat ze een extra optie zijn. Nee, alhoewel de meiden en de wagens onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, is er geen grotere afstand te vinden. Deze beauty’s zullen je namelijk nimmer voorzien van een goed verkoopadvies, de rijbeleving of de motorinhoud van het betreffende model.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb respect voor het urenlange staan op die cm’s hoge hakken, het verkrampen van je wangen van het gedwongen glimlachen en het vriendelijk blijven knikken naar al die starende ‘midlife-mannen’.

Maar wat als de rollen nou eens omgedraaid zouden zijn? Hier fantaseer ik dan weer op los.
Picture this: Een autobeurs waar het gros uit dames bestaat en slechts een handje vol mannen.
Onder het genot van een goed glas champagne, wandelend langs al het nieuws op autogebied, loerend naar goed geklede heren in designerkostuums. Fungerend als ‘versiersel’ van de auto of een een mooie herinnering op je fotocamera. Nu zijn het de vrouwen die een verleidelijke knipoog uitdelen of een foute mannen-grap maken in hun bijzijn. Vragen stellen aan het mannelijk schoon is niet gebruikelijk. Naast het feit dat zij de antwoorden toch niet weten, reikt onze reeds vergaarde kennis ver genoeg om het alleen af te kunnen op de beurs.

Daar zijn wij Automeisjes voor toch?!

 

Comments are closed.