De nieuwe, ruim 450 m2 grote showroom is gevestigd in Leusden, op ‘PON terrein’. Na een vijf maanden durende verbouwing, een uitgebreide upgrade en een aanzienlijke investering, is het Koopmanshuis weer open om klanten en gasten in de nieuwe showroom te verwelkomen. Wij als pers mochten vanmiddag als eersten al een kijkje komen nemen.
Net als voorheen vind je hier drie exclusieve merken: Bentley, Lamborghini en Bugatti. Ze hebben nu allemaal hun eigen showroom, die perfect aansluit bij de merkwaarden- en beleving. De drie grootheden presenteerden ook nog eens belangrijk nieuws.
Bentley groeit zowel internationaal als in Nederland sterk. Het modellengamma wordt steeds breder en eind vorig jaar is Bentley Amsterdam in het Conservatorium Hotel van start gegaan. Bijzonder was de aanwezigheid van Stefan Sielaff, Head of Design van Bentley Motors. Hij nam bovendien een special guest mee: de nieuwe Bentley Bentayga. Het is voor het eerst dat deze nieuwe SUV in Leusden te zien is.
Ook Lamborghini liet, zoals we gewend zijn van het merk, nadrukkelijk van zich horen bij de officiële heropening van Het Koopmanshuis. Namens Automobili Lamborghini S.p.A. was Head of Motorsport Giorgio Sanna aanwezig. Samen met Stéphane Ratel, CEO en founder van SRO Motorsports had hij een bijzondere, sportieve aankondiging. Het autosportprogramma onder de vlag van Lamborghini Squadra Corse krijgt namelijk een Nederlands tintje in 2016. Jeroen Mul (25) en Max van Splunteren (20) zullen dit seizoen voor het GT3 Junior team van Lamborghini uitkomen met een Huracán GT3 van Attempto Racing in de prestigieuze Blancpain GT Series.
Dr. Stefan Brungs, Hoofd Sales en Marketing van Bugatti Automobiles SAS verklapt dat enkele van Bugatti’s meest trouwe klanten in Nederland wonen. Het Franse sportwagenmerk is momenteel via 27 vestigingen in 13 landen vertegenwoordigd. Voor Bugatti komt de heropening van Het Koopmanshuis op een bijzonder moment. Het illustere merk staat namelijk aan de vooravond van de onthulling van de Chiron, een nieuwe Bugatti die – in goede merktraditie – grenzen verlegt. Ik kreeg alvast een bijzonder voorproefje, want de spectaculaire Bugatti Vision Gran Turismo kwam speciaal voor de openingsceremonie over uit Molsheim.
SOCIALS