Na driekwart jaar duurtesters van Peugeot, Mercedes-Benz en Hyundai te hebben gereden, vond ik het weer tijd worden voor een eigen auto op de oprit. Iets van mezelf; een auto die ik aan het einde van de rit niet terug hoef te brengen naar de importeur of vervolgens mijn collega in zie rijden, iets alleen van mij. Ik weet al een tijdje welke auto het moet worden – de overtreffende trap van de BMW Z4 Roadster (E85) die ik hiervoor had: de Z4 coupé. Het tijdloze Bangle-design, twee stoelen laag bij de grond en die heerlijke zescilinder. De Z4 doet het gewoon voor me, mijn ‘spirit animal’ zou je kunnen zeggen. De coupé is een stuk zeldzamer en daarmee ook minder gezien op de weg. De daklijn is zooo sexy.. en dan die 3.0si motor. Moet ik je nog overtuigen van mijn keuze?
Een tijdje geleden was ik dan ook hard op zoek naar de perfecte coupé voor mezelf – en gevonden! Helaas werd de auto net onder mijn neus door verkocht aan een snelle beslisser. Pijnlijk, maar misschien moest het zo zijn. Ik heb mezelf voorgenomen niet te settelen voor iets wat in mijn ogen niet de perfecte auto is. Dat heeft dus te maken met kilometerstand, transmissie, spec en historie. Wanneer ik weer een exemplaar vind die aan al mijn eisen voldoet, inclusief budget, is de keuze snel gemaakt. Tot die tijd zocht ik dus een auto vòòr de droomauto. Een zogenaamde in-between-car.
Deze moest uiteraard wel een beetje Automeisje-waardig zijn; ik kan moeilijk in een Ford Ka komen voorrijden als liefhebber. Het plan was dus een auto te vinden onder de 5k voor een half jaar tot een jaar. Nu kwamen al snel de auto’s voorbij die ik al heb gehad (Mazda MX-5, MINI Cooper, Mercedes SLK) geen optie dus. Oudere auto’s kwamen ook in grote getale voorbij. Maar vind maar eens een net, betrouwbaar exemplaar met niet al te veelkilometers waar je nog steeds gelukkig van wordt als daily ride. Nou, die vond ik dus! Nota bene om de hoek van mij! Dames en heren, maak kennis met Dieter – mijn BMW 316 (E30) uit ’86. Dieter mag dan 33 jaar oud zijn, hij ziet er nog uit als nieuw! Geen deukjes, roest of andere schade. Origineel Nederlandse auto, slechts 76.000 km op de teller en complete historie. Een pareltje! Nooit gedacht dat ik zou gelukkig zou kunnen worden van een auto met slechts 90 pk. Ik ben verliefd op mijn kokosmatten, cassettedeck, ontbrekende toerenteller en automaat met drie versnellingen + overdrive. Hij ruikt lekker, rijdt ‘romig’ en zit uiterst comfortabel. Deze manier van rijden tovert een grote glimlach op mijn gezicht. En nooit meer haast! Swipe maar eens langs de foto’s om alle details goed te bekijken en dan hoor ik graag wat je ervan vindt.
[Fotografie: Glenn Slopsma]
oktober 10, 2019
Wat een ontzettend goede keuze, Yvette! Mijn eerste BMW was ook een E30, maar dan een 318i (M40) uit 1989. Daar heb ik zo veel plezier aan beleefd. Deze ziet er echt fantastisch uit! En mooi origineel met die wieldoppen. Lekker zo laten, want zo is ‘ie helemaal goed. En je ziet er zelf ook fantastisch uit, maar dat wist je al, natuurlijk 😉
Veel plezier ermee en drive safe, girl!
oktober 11, 2019
Dankjewel voor de complimenten! Ik houd hem lekker zo, een heerlijke pure wagen is het.
oktober 8, 2019
Wat een mooie originele auto. Ook een mooie stationsklok op je Dashboard? Typisch bmw van die tijd. Mooie kleur, originele doppen mooi bruin Sky op de deuren,fantastisch! Wel een mooi exemplaar dus je zal wel rond de 5k zijn uitgekomen. Heb zelf ook voor een vriend bij een bmw dealer waar ik werkte ooit een zelfde drie gekocht maar dan uit 1985 en een zes cilinder,gaf ons hetzelfde gevoel wat jij nu hebt! Veel plezier en veilige kilometers!!
oktober 8, 2019
Alles origineel en echt nog in top-staat. Ik mag mezelf een gelukkig Automeisje prijzen met deze E30 🙂
oktober 2, 2019
Prachtige BMW voor een prachtige vrouw . Stijlvol , mooi. knap , en de auto ziet er ook goed uit . Leuk om te lezen en te volgen . Automeisje ga zo door .
oktober 8, 2019
Mooie complimenten, dank!