‘James helpt’ is een nieuwe app die fungeert als digitale helpdesk, vraagbaak en autoboekje. Deze hulplijn is 24/7 paraat voor vrouwen (en mannen) met autovragen. Klinkt super handig toch?! Reden genoeg voor mij om me hier eens in te verdiepen. Want in hoeverre is James onze redder in nood?
James helpt je wanneer je je kenteken nog steeds niet uit je hoofd kent, wanneer je snel wil weten wat die brandende lampjes op je dashboard betekenen of wanneer die lastig klinkende Engelse vaktermen zoals Dynamic Traction Control voor vraagtekens boven je hoofd zorgen. Voor al deze vragen – en meer – is er voortaan een digitale vraagbaak die 24/7 in de lucht is.
Met de nieuwe app ‘James helpt’ heb je alle benodigde informatie en gegevens over je auto digitaal in jouw smartphone staan. Dit vervangt het traditionele autoboekje want papier – wat was dat ook alweer? Ook kun je via de app dag en nacht chatten met een panel van experts, pechhulp vragen, garagebezoeken regelen en offertes vergelijken. Easy does it.
De deelnemende garages en dealers vormen samen een onafhankelijk netwerk van autospecialisten. Met de app spelen ze in op de technische ontwikkeling van zowel auto’s als smartphones en spijkeren ze bij aan de (technische) kennis van automobilisten. Het netwerk van aangesloten specialisten heeft nu al landelijke dekking en groeit snel.
De app fungeert als een gratis digitale helpdesk, waar onafhankelijke experts dag en nacht klaar zitten om alle vragen te beantwoorden. In tegenstelling tot andere helpdesks kunnen vrouwen via deze app live chatten met personen die verstand van zaken hebben. Daardoor is het een echt communicatiemiddel waarmee je op dat moment geholpen wordt.
Naast aankoopadvies attendeert ‘James’ automobilisten tevens op naderende APK-keuringen en zoekt voor beurten en reparaties de meest geschikte garage, waarbij de automobilist uit verschillende offertes kan kiezen. Omdat alle gegevens over onderhoud en keuringen, facturen en kenteken in de app staan opgeslagen is alle informatie over de auto direct beschikbaar.
Uiteraard heb ik als Automeisje zijnde zelf ook even gebruik gemaakt van de app. Ik moet bekennen, of je nu veel of weinig verstand van auto’s hebt, de app is ontzettend handig! Met name de mensen die de chat beheren maken ‘James helpt’ tot een succes. Ze hebben kennis van zaken en helpen je snel en correct ‘op weg’. Drop je vraag of bezorgdheid gewoon bij James en hij verzorgt een passend antwoord, altijd en overal. Op zo’n man kunnen we toch bouwen dames?
‘James helpt’ is vanaf 1 november te downloaden in de appstores van Google en Apple.
SOCIALS